Trainer autentic: Tiberiu Georgescu, de la șah la integrare digitală

Știm că sunteți alături de noi, ne urmăriți și ne susțineți. Pentru a vedea în timp real ce se întâmplă în spatele cortinei și a descoperi cine sunt oamenii care compun Școala de Valori, vom iniția o serie de articole despre persoanele care fac lucrurile să se întâmple în organizația noastră.

Vom începe cu Tiberiu Georgescu, care s-a alăturat echipei de traineri a Școlii de Valori la începutul lunii martie, în momentul în care am dat startul atelierelor de integrare digitală pentru profesori.

Tiberiu a livrat până acum în atelierele noastre din cadrul proiectelor Arcademia și Edu Networks peste 19 ateliere unui număr de cel puțin 570 de profesori, familiarizându-i pe aceștia cu suita Google și Microsoft. A fost o reală provocare, dar o muncă care i-a adus atât de multă satisfacție.

Profesorii care au participat la atelierele la care a fost trainer i-au apreciat răbdarea de care a dat dovadă și susținerea pe care au primit-o din partea lui:

„A avut extrem de multă deschidere, a explicat astfel încât fiecare dintre noi să poată înțelege, suportul de curs a fost de asemenea de un real ajutor. Am apreciat cu toții comentariile sale pozitive: „Dacă nu ai reușit mai încearcă”, „Dacă nu te descurci nu-ți face griji”. Ceea ce a contat nu a fost conținutul, ci felul în care s-a conectat cu noi. Asta mi s-a părut salutar”.

Tiberiu pare să se fi pregătit dintotdeauna pentru rolul său. Acesta este absolvent al Facultăţii de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti, în prezent, fiind chiar asistent universitar în cadrul Departamentului de Informatică şi Cibernetică Economică şi asistent de cercetare în proiectul „Hub inovativ pentru tehnologii avansate de securitate cibernetică (ATLAS)”.

Mai are rost să vă spunem și că deține un doctorat în ştiinţe economice, specialitatea Informatică Economică? Sau că are o experienţă de predare în cadrul ASE Bucureşti de peste cinci ani?

El a publicat de asemenea o serie de articole în jurnale şi conferinţe internaţionale recunoscute.

Principalele sale domenii de interes sunt securitatea cibernetică, inteligenţa artificială și procesarea limbajului natural.

Alături de activitatea academică, Tiberiu este preocupat şi de mediul de afaceri, fiind unul dintre cei trei fondatori ai companiei Chess Coders (https://chesscoders.com/). Chess Coders este o companie tânără, orientată spre tehnologii software moderne și spre inovație.

Pe lângă preocupările din domeniul IT, Tiberiu este şi unul dintre cei mai bine cotaţi jucători de şah din România, deţinând titlul de Mare Maestru Internaţional. În anul 2018, a câştigat titlul de campion naţional, iar în 2019 pe cel de vicecampion. Impresionant, nu?

Echipa noastră de comunicare l-a luat la întrebări pentru ca voi să descoperiți motivația unui trainer autentic.

  • Școala de Valori: Tiberiu, spune-ne te rugăm cum se împacă pasiunea ta pentru șah cu IT-ul?

Tiberiu: Şahul a fost mulţi ani viaţa mea, m-a învăţat să fiu calculat, să nu acţionez fără un plan şi să iau decizii. O bună parte dintre aceste aptitudini sunt transferabile, atât dinspre şah spre IT, cât şi invers, dovadă o face faptul că mulţi dintre programatori sunt pasionaţi de şah.

  • Școala de Valori: Ce înseamnă pentru tine în această perioadă să ajuți la integrarea digitală a profesorilor români, prin intermediul atelierelor Școlii de Valori, într-un moment în care aceștia au cea mai mare nevoie de acest lucru?

Tiberiu: Este o mare bucurie să fac parte din aceste proiecte. În ultimele săptămâni, am avut onoarea să lucrez cu sute de cadre didactice preocupate să găsească soluţii pentru a-şi ajuta elevii să continue educaţia la distanţă.

  • Școala de Valori: Cum au decurs atelierele de integrare digitală? Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat? Care au fost lucrurile care te-au surprins și cum a fost să te conectezi cu atât de mulți profesori? Cu ce impresii ai rămas?

Tiberiu: Atelierele au decurs excelent. Am observat că o parte dintre dascăli erau reticenţi la început, dar pe măsură ce prezentam, deveneau din ce în ce mai încrezători. Este oarecum firesc acest aspect. Lucrăm cu profesori cu experienţă, care şi-au perfecţionat lecţiile, metodele şi tehnicile de predare ani de zile, iar acum sunt obligaţi să le schimbe. Am încercat să găsim soluţii cât mai simple şi eficiente, care să poată fi uşor integrate alături de metodele şi tehnicile deja utilizate. Am văzut deschidere şi motivaţie în rândul acestora pentru a continua anul şcolar în condiţii cât mai bune.

  • Școala de Valori: La rândul tău predai în cadrul Academiei de Studii Economie, povestește-ne de ce sistemul de educație are nevoie de digitalizare și la ce ajută dezvoltarea acestuia?

Tiberiu: Calculatoarele şi roboţii elimină şi înlocuiesc locuri de muncă vechi, ceea ce produce şomaj. Pentru a susţine capacitatea de inserţie profesională a generaţiilor mai tinere, este esenţial să se evite furnizarea de competenţe profesionale învechite.

Viteza schimbărilor tehnologice este una fără precedent, iar universităţile au un rol esenţial în ajutarea societăţii pentru a se adapta la a patra revoluţie industrială. Acestea trebuie să identifice domeniile cheie, să extragă informaţiile esenţiale şi să încorporeze noile abordări în curriculă.

În cadrul Academiei de Studii Economce din Bucureşti încercăm în mod continuu să integrăm noile tehnologii, prin adaptarea curriculei academice, utilizarea de platforme educaţionale pentru colaborarea cu studenţii, dar şi a altor numeroase instrumente software,  precum şi modernizarea laboratoarelor cu cele mai noi echipamente.

  • Școala de Valori: Cum a fost ultima lună pentru tine? Cum te conectezi cu studenții tăi? Ce părere au ei despre educația online?

Tiberiu: Personal nu am avut ore în semestrul al II-lea, dar colegii de la Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică şi-au desfăşurat orele online, cu ajutorul platformelor de video-conferinţe şi a altor instrumente software. Din discuţiile cu studenţii, consider că aceştia sunt mulţumiţi de modul în care ne-am adaptat şi nu m-ar surprinde ca, în viitor, să îşi dorească mai multe cursuri online.

  • Școala de Valori: Ce părere ai acum despre Școala de Valori și misiunea căreia te-ai alăturat?

Tiberiu: Atât eu, cât şi colegii mei de la Chess Coders credem foarte mult în activitatea şi proiectele organizaţiei Şcoala de Valori. Considerăm că prin ceea ce face, Şcoala de Valori are un puternic impact asupra societăţii. Investiţia în educaţie este esenţială pentru orice societate şi doar aşa, România poate ajunge o ţară competitivă cu ţările din Occident.

  • Școala de Valori: Câteva gânduri de încheiere.

Tiberiu: Vă doresc multă energie şi inspiraţie să continuaţi ceea ce aţi făcut din 2010 şi până acum. Prin educaţie schimbaţi în sens pozitiv destinele multor oameni şi, în consecinţă, pe cel al ţării.

X
Ma bucur ca esti aici SDV
Bine ai venit!
wpChatIcon